۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

فرماندار میامی:

میامی میزبان ۲۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل خواهد بود

میامی میزبان ۲۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیرعامل خواهد بود

میامی- فرماندار میامی از برنامه ریزی برای برگزاری برنامه‌های شاخص هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون برگزاری ۲۰ برنامه قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری پیش از ظهر سه شنبه در سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری، بیان کرد: یکی از مهمترین جلسات که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و باید در بازه زمانی مشخصی باشد، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه از جمله مباحث روز، در کل دنیا در حال حاضر بحث غزه است که تعداد بیشماری از مسلمانان به شهادت رسیدند، افزود: جنگ در قبال جنگ نیاز به یک دفاع مسلحانه است.

فرماندار میامی بیان کرد: بحث پدافند غیر عامل یکی از مهم‌ترین بحث‌ها می‌باشد. و باید در کشور و شهرستان آمادگی در برابر حمله غیر مسلحانه داشته باشیم و بتوانیم از خود دفاع کنیم

آشوری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید اقدامات لازم را در حوزه پدافندی انجام دهند، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل شامل مصونیت سازی بدن انسان است همچنین باید تاکید کرد که یکی از مهمترین حملات غیر مسلحانه، حمله سایبری بوده. و دستگاه‌های اجرایی جداسازی اینترنت از شبکه دولت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در هفته پدافند غیرعامل اقدامات خود را در دو راهبرد در خصوص این هفته با مردم صحبت شود و تراکت آشنایی با این موضوع پخش شود و از هفته پدافند در راستای حوزه خود اقدامات را به فرمانداری ارسال شود.

فرماندار میامی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای هفته پدافند برنامه‌های عملیاتی داشته باشند، تاکید کرد: یکی از مهمترین ادارات در حوزه پدافند غیرعامل، راه و شهرسازی بوده که در بحث سیل و جاده باید اقدامات لازم را انجام دهند.

آشوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته ذخیره سازی سوخت به میزان کافی در شهرستان میامی بوده است، گفت: دوگانه سوز کردن نانوایی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه‌ها و به‌عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در راستای امنیت و آرامش از آن یاد کرد، تاکید داشت: در هفته پدافند غیرعامل در شهرستان میامی بیش از ۲۰ برنامه اجرا خواهد شد.

فرماندار میامی گفت: تمام مجموعه‌ها به خصوص ارگان‌های خدماتی باید آمادگی لازم در زمینه پدافند غیرعامل را داشته باشند و چنانچه نیاز به آموزش در این حوزه هست دستگاه‌ها باید زمینه این آموزش را فراهم کنند.

آشوری با بیان اینکه هم افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها و آماده کردن نقشه پدافند غیرعامل برای شهرستان می‌تواند باعث افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شود، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی سوخت دوم خود را تأمین کنند.

کد خبر 5920463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha